برای تجربه بهتر لطفا مرورگر خود را به گوگل کروم، فایرفاکس، اپرا و یا اینترنت اکسپلورر تغییر دهید
سرزمین ارزهای رمز نگاری - قدیمی و معتبرترین مرجع خرید بیت کوین
مدل انباشت به جریان؛ آیا پیش‌بینی قیمت ۲۰۰,۰۰۰ دلار برای بیت کوین به حقیقت می‌پیوندد؟

مدل انباشت به جریان؛ آیا پیش‌بینی قیمت ۲۰۰,۰۰۰ دلار برای بیت کوین به حقیقت می‌پیوندد؟

عملکرد صعودی بیت کوین همزمان با ورود به ماه مارس قوت بیشتری گرفته است. همزمان با این اتفاق شاهد جلوزدن قیمت بیت کوین از پیش‌بینی‌ مدل انباشت به جریان (S2F) هستیم؛ طبق پیش‌بینی این مدل، در حال حاضر قیمت بیت کوین باید در محدوده ۳۸,۰۰۰ دلار باشد.

به گزارش کوین تلگراف، طبق پیش‌بینی پلن‌بی (PlanB)، خالق مدل انباشت به جریان بیت کوین، قیمت پادشاه ارزهای دیجیتال در نهایت به ۲۰۰,۰۰۰ دلار می‌رسد.

مدل انباشت به جریان، یک مدل پیش‌بینی بلندمدت قیمت بیت کوین است و دو عامل اصلی را لحاظ می‌کند: تعداد بیت کوین‌های موجود (انباشت) و تعداد بیت کوین‌هایی که تولید و وارد بازار می‌شوند (جریان).

روند بیت کوین منطبق به پیش‌بینی S2F‌ است
طبق پیش‌بینی مدل انباشت به جریان، در حال حاضر قیمت بیت کوین باید در محدوده ۳۶,۸۱۵ دلار معامله باشد، این در حالی است که قیمت بیت کوین در مرز ۵۰,۰۰۰ دلار قرار دارد. جهش اخیر این ارز دیجیتال باعث شد تا بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۴ درصد رشد داشته باشد.

سیف‌الدین آموس (Saifdean Ammous)، نویسنده مشهور کتاب استاندارد بیت کوین (Bitcoin Standard)، با اشاره به عملکرد خوب بیت کوین در ۲ سال گذشته، تأکید کرد که این مسئله باعث شده است که قیمت بیت کوین از مدل انباشت به جریان فاصله بگیرد.

طبق مدل انباشت به جریان، بازار بر پایه کمیابی و افزایش تقاضا برای بیت کوین در حال کشف قیمت بیت کوین است. به‌علاوه، این مدل عنوان می‌کند که گزاره ارزش بیت کوین به دو عامل روند روبه‌رو نزول دلار آمریکا و کاهش برنامه‌ریزی‌شده عرضه این ارز دیجیتال (هاوینگ) بستگی دارد. آموس در این باره گفت:

 

پلن‌بی مدلش را دو سال پیش منتشر کرد. با وجود تمام اتفاقاتی که برای بیت کوین و دنیا در دو سال گذشته رخ داد، قیمت بیت کوین هیچ وقت بیش از یک انحراف معیارِ مدل [انباشت به جریان] را پشت سر نگذاشت.


پلن‌بی در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که شک ندارد قیمت بیت کوین تا دسامبر ۲۰۲۱ (آذر ۱۴۰۰) به ۱۰۰,۰۰۰ دلار می‌رسد. او اواسط سال ۲۰۲۰ گفته بود که قیمت بیت کوین دسامبر سال ۲۰۲۱ در محدوده‌ای بین ۱۰۰,۰۰۰ تا ۲۸۸,۰۰۰ دلار قرار خواهد داشت. وی در این باره گفت:

مردم از من می‌پرسند که آیا به این مدل باور دارم یا نه. در مورد درستی مدل S2FX هیچ شکلی ندارم و بیت کوین تا دسامبر ۲۰۲۱ به ۱۰۰,۰۰۰ الی ۲۸۸,۰۰۰ دلار خواهد رسید. داده‌های تازه‌ای دارم که تأیید می‌کنند کمبود عرضه [بیت کوین] جدی است. به نظر من، سال ۲۰۲۱ خارق‌العاده خواهد بود. البته این پیشنهاد سرمایه‌گذاری نیست!

بیت کوین بیش از M۱ دلار استفاده می‌شود
بر اساس اظهارات ویلی وو (Willy Woo)، یکی از تحلیل‌گران درون زنجیره‌ای مطرح بیت کوین، شتاب پولی بیت کوین بیش از M۱ دلار آمریکا است؛ این یعنی، ارزش منتقل‌شده با بیت کوین، بیشتر از خرج‌کرد‌های دلار است.

این روند نشان می‌دهد که بیت کوین روزبه‌روز با ثبات بیشتر، بیشتر به‌عنوان ابزاری برای انتقال ارزش و همزمان برای ذخیره ارزش مورد استفاده قرار می‌گیرد. ویلی وو در این باره گفت:

شتاب پولی بیت کوین حالا بیشتر از M۱ دلار است. M۱ دلارهایی هستند که در کوتاه‌مدت و برای خرید اجناس نگه‌داری می‌شوند؛ هیچ کدام از این دلارها منتقل نمی‌شوند. بیت کوین دارد آنها را به سخره می‌گیرد. بیت کوین بیش از خرج‌کردهای دلار جابجا می‌شود. نباید فراموش کرد که بیت کوین برای سرمایه‌گذاری بلندمدت است.

در حال حاضر، بسیاری بیت کوین را یک ذخیره ارزش و سرپناهی برای فرار از شر تورم می‌دانند. وقتی که پذیرش بیت کوین به‌عنوان یک روش پرداخت و در لایه تسویه افزایش یابد، احتمالاً موج بعدی استفاده و پذیرش از جانب عموم مردم را تسریع خواهد کرد.

در آن زمان، سرعت افزایش قیمت بیت کوین بیش از پیش خواهد شد. از سوی دیگر، هاوینگ بعدی بیت کوین سه سال دیگر رخ می‌دهد و می‌توان انتظار داشت که مدل انباشت به جریان و قیمت بیت کوین بر یکدیگر منطبق شوند.

نباید فراموش کرد که بیت کوین همچنان ممکن است اصلاح‌های گسترده‌ای را تجربه کند؛ اصلاح‌هایی که هم در چرخه فعلی و هم در چرخه پیشین شاهدشان بودیم. تا زمانی که انحراف معیار قیمت بیت کوین از مقدار پیش‌بینی‌شده در مدل انباشت به جریان بیشتر نشود، می‌توان گفت که این مدل درست عمل می‌کند.

بالا