برای تجربه بهتر لطفا مرورگر خود را به گوگل کروم، فایرفاکس، اپرا و یا اینترنت اکسپلورر تغییر دهید
سرزمین ارزهای رمز نگاری - قدیمی و معتبرترین مرجع خرید بیت کوین
بلاک چین و تکنولوژی آن در ارزهای رمز پایه

بلاک چین و تکنولوژی آن در ارزهای رمز پایه

بلاک چین (blockchain) یا همان تکنولوژی زنجیره بلوک

مدتی هست که ارز های دیجیتال و تکنولوژی مربوط به آن بلاک چین در کشور ما هم مانند سایر نقاط جهان به بحث گرم این روز ها تبدیل شده است.

ما در این مقاله تصمیم داریم تکنولوژی بلاک چین (blockchain) را به زبان هر چه ساده تر توضیح داده و مفهوم‌ آن را برای شما شرح‌ دهیم.

هر سیستم مالی که وجود دارد نیاز به یک مرکز داده برای ثبت اطلاعات کاربران خود دارد.

برای ذخیره سازی اطلاعات و تراکنش های بیت کوین (bitcoin) از تکنولوژی بلاک چین (blockchain) استفاده می شود.

در این تکنولوژی داده های اطلاعاتی و تراکنش ها در‌اختیار مجموعه های به هم پیوسته قرار میگیرد که زنجیره بلوک نامیده می شوند، این زنجیره بلوکی میان تمام کاربران ارز های دیجیتال به اشتراک گذاشته می شود.

تکنولوژی بلاک چین نه تنها در زمینه تراکنش های مالی به کار گرفته می شود بلکه میتواند استفاده های فراوان دیگری هم داشته باشد.

این فناوری یک پایگاه داده توزیع شده است که هر شخصی می تواند اعتبار معاملات را بررسی نماید. این فناوری امکان انتقال اطلاعات را به صورت کاملا امن از یک مکان به مکان دیگر را فراهم می نماید.

 به طور خلاصه بلاک چین نوعی پایگاه داده است که روی تمامی کامپیوتر هایی که به شبکه متصل است توزیع می شود و به دلیل نوع ثبت و رمزنگاری آن در تمامی کامپیوتر ها غیر قابل هک شدن و حذف شدن می باشند.

بلاک چین

 نحوه کارکرد تکنولوژی بلاک چین

در هر تراکنش یک کد ۶۴ کارکتری تولید می شود به نام هش (hash). این کد با کد قبلی ترکیب می شود و یک بلاک ایجاد می شود که این بلاک یک ترتیب خطی زمانی و رشته کارکتر های یک بار مصرف تولید میکند و به‌ همین دلیل است که ایجاد دستکاری و ایجاد اطلاعات نادرست تقریبا غیر ممکن است.

خطر جرایم سایبری برای سامانه های بانکی و اداری بسیار زیاد است که هم‌اکنون تکنولوژی بلاک چین (blockchain) میتواند جلوی همه انها را بگیرد.

استفاده های بلاک چین

هم اکنون این تکنولوژی در‌زمینه تراکنش های ارز های دیجیتال و رمزپایه مورد استفاده قرار میگیرد اما علاوه بر این میتوان‌ از‌این فناوریدر زمینه های مختلف اعم از انتقال اطلاعات پزشکی و اطلاعات بیمار در بستر کاملا امن استفاده نمود.

در آینده این فناوری ممکن است بسیاری از کاربری های اینترنتی را تغییر دهد و تحولی بسیار عظیم ایجاد‌ نماید. هم اکنون بلاک چین یک تکنولوژی نوظهور می باشد و باید برای این فناوری مقرراتی به درستی تنظیم شود و به صورت گسترده مورد‌استفاده‌ قرار گیرد.

دیدگاه‌ها (1)


  1. کوتاه سازی لینک

    سلام ممنونم عالی بود

لطفا نظر خود را بنویسید


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا